Предметом вивчення навчальної дисципліни є логіка дослідницького процесу.
Міждисциплінарні зв’язки: філософія, історія, логіка, педагогіка.
Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:
1. Змістовий модуль 1. Система наукових знань. Наукова діяльність
2. Змістовий модуль 2. Методологічні засади науково-педагогічних досліджень.
3. Змістовий модуль 3. Науково-дослідна діяльність слухачів.
1. Мета та завдання навчальної дисципліни
1.1. Метою викладання навчальної дисципліни “Методологія науково-педагогічних досліджень” є формування у майбутніх фахівців систематизованих уявлень, теоретичних знань та практичних умінь, які б дозволили їм адекватно і ефективно використовувати одержані знання з методології, методики та організації науково-педагогічного дослідження у своїй професійній діяльності.
1.2. Основними завданнями вивчення дисципліни “Методологія науково-педагогічних досліджень” є
– засвоєння теоретичних основ методики та організації науково-дослідницької діяльності;
– підвищення рівня методологічної культури;
– формування наукового світогляду фахівців;
– вироблення вмінь критичного аналізу наукової інформації та її оцінювання, вмінь полемізувати, аргументуючи та обстоюючи власні думки;
– формування вміння висвітлювати результати дослідницьких пошуків у магістерській роботі, а також узагальнювати результати науково-дослідної роботи;
– опанування основ методології, технології та організації науково-дослідницької діяльності;
– засвоєння, розуміння і відтворення наукової термінології.