Мета вивчення навчальної дисципліни: забезпечити теоретичну і практичну підготовку студентів до здійснення роботи в системі дошкільної освіти в Україні, підготувати їх до того, щоб вони вільно орієнтувалися у розмаїтті підходів до виховання дітей у дошкільних закладах в їх історичному розвитку, ознайомити їх з актуальними проблемами, які стоять перед сучасною дошкільною освітою та шляхами їх вирішення. Навчальна дисципліна взаємопов’язана з дошкільною педагогікою, психологією дитячою, історією дошкільної педагогіки, дошкільною етнопедагогікою, педагогічною інноватикою, інноваційними педагогічними технологіями в дошкільній освіті, фаховими методиками.

Вивчивши курс «Актуальні проблеми дошкільної освіти», студент повинен знати: теоретичні засади курсу, які проблеми сьогодні є актуальними для системи дошкільної освіти в Україні в контексті інтеграційних та інноваційних процесів у світовому освітньому просторі; умови реалізації Базового компоненту дошкільної освіти у практиці, інноваційні технології, використання яких є сьогодні актуальним в діяльності ДНЗ. Сформовані компетентності: аналізувати й оцінювати сучасні проблеми дошкільної освіти, визначати ступінь їх актуальності, проектувати власні технології удосконалення форм і методів освітнього процесу ДНЗ відповідно до сучасних вимог дошкільної освіти в Україні, застосовувати відомі технології та методи навчання і виховання в сучасних умовах, поєднувати їх з інноваціями.