Мета вивчення навчальної дисципліни: забезпечити
теоретичну і практичну підготовку студентів до здійснення роботи в системі
дошкільної освіти в Україні, підготувати їх до того, щоб вони вільно
орієнтувалися у розмаїтті підходів до виховання дітей у дошкільних закладах в
їх історичному розвитку, ознайомити їх з актуальними проблемами, які стоять
перед сучасною дошкільною освітою та шляхами їх вирішення. Навчальна дисципліна
взаємопов’язана з дошкільною педагогікою, психологією дитячою, історією дошкільної
педагогіки, дошкільною етнопедагогікою, педагогічною інноватикою, інноваційними
педагогічними технологіями в дошкільній освіті, фаховими методиками.
Вивчивши курс «Актуальні проблеми дошкільної освіти»,
студент повинен знати: теоретичні засади курсу, які проблеми сьогодні є
актуальними для системи дошкільної освіти в Україні в контексті інтеграційних
та інноваційних процесів у світовому освітньому просторі; умови реалізації
Базового компоненту дошкільної освіти у практиці, інноваційні технології, використання
яких є сьогодні актуальним в діяльності ДНЗ. Сформовані компетентності:
аналізувати й оцінювати сучасні проблеми дошкільної освіти, визначати ступінь
їх актуальності, проектувати власні технології удосконалення форм і методів
освітнього процесу ДНЗ відповідно до сучасних вимог дошкільної освіти в
Україні, застосовувати відомі технології та методи навчання і виховання в
сучасних умовах, поєднувати їх з інноваціями.