Метою
навчальної дисципліни «Методологія і організація науково-педагогічних
досліджень» є формування у магістрантів закладів вищої освіти готовності до
організації та здійснення науково-педагогічної діяльності, розвиток дослідницьких
компетентностей для успішного вирішення професійних завдань в системі
професійного навчання.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Методологія і організація науково-педагогічних досліджень» є:
- отриманні знань в області методології наукового пізнання необхідних для написання наукової кваліфікаційної роботи (проєкту) магістра;
- отриманні знань про організацію наукового дослідження, написання та оформлення наукових статей, про порядок захисту кваліфікаційної роботи;
- отримання знань в області організації науково-дослідницької діяльності у ЗВО;
- розвиток особистості майбутнього науковця, формування компетентностей, що сприяють самореалізації в науково-дослідній діяльності.
Очікувані результати навчання (компоненти компетентностей):
знаннєвий:
- здобувач знає пріоритетні напрями розвитку наукових досліджень в Україні та актуальні проблеми наукового дослідження в окремій галузі науки;
- знає структурну організацію наукової діяльності в Україні, сутність організації наукової діяльності в закладі вищої освіти;
- усвідомлює наукове дослідження як форму здійснення і розвитку науки, сутність загальнонаукових методів наукового пізнання;
- знає специфіку написання та оформлення магістерської роботи як кваліфікаційного дослідження;
- знає форми апробації та відображення результатів наукових досліджень;
діяльнісний:
- здобувач володіє основами методології та технологією проведення наукових досліджень зі спеціальності;
- володіє принципами, знає процедуру та особливості академічної легітимації наукових досліджень;
- використовує новітні наукові результати у своїх дослідженнях;
- вміє проводити експериментальні розрахунки та володіє методикою обробки результатів проведеного експерименту;
- вміє аргументувати думку під час захисту та оприлюднення власних результатів наукових досліджень;
- оцінює ефективність впровадження результатів проведених досліджень;
- володіє мовою і стилем наукового дослідження, етикою ділового спілкування;
ціннісний:
- здобувач усвідомлює цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку;
- дотримується принципів наукової етики та академічної доброчесності при здійсненні наукових досліджень;
- проявляє допитливість, пізнавальний інтерес, критично сприймає інформацію з різних джерел;
- усвідомлює значення подальшого професійного саморозвитку.
На вивчення навчальної дисципліни відводиться 90 годин / 3 кредити ECTS.
- Викладач: Пригодій Алла Володимирівна