Метою навчальної дисципліни «Основи наукових досліджень» є формування у здобувачів вищої освіти знань щодо теоретичних основ, методичних рекомендацій і практичних навичок організації наукових досліджень, необхідних для володіння практикою проведення наукових досліджень, прийняття оптимальних рішень щодо навчально-дослідної роботи в галузі педагогіки.
      Основними завданнями вивчення дисципліни «Основи наукових досліджень» є:
      - надання знань з основних напрямів, закономірностей, змісту і форм наукової діяльності;
      - забезпечення оволодіння методами планування та організації проведення наукового дослідження;
      - вироблення вміння застосовувати нові методи дослідження;
      - формування етичних норм та принципів академічної доброчесності;
      - вдосконалення практичних навичок й умінь виконання наукових досліджень.
      Очікувані результати навчання (компоненти компетентностей):
      знаннєвий:
      - здобувач знає етапи становлення та розвитку науки, її функції;
      - усвідомлює основні поняття, засади та принципи наукового дослідження;
      - знає загальнонаукові та конкретно-наукові методи дослідження;
      - розуміє послідовність організації наукового дослідження;
      - знає вимоги літературного оформлення результатів дослідження;
      - знає форми апробації та відображення результатів наукових досліджень.
      діяльнісний:
     - здобувач володіє навичками проведення аналізу вітчизняної та зарубіжної літератури з проблеми дослідження;
    - використовує новітні наукові результати у своїх дослідженнях;
    - обґрунтовує результати своїх досліджень та визначає області їх впровадження;
    - оцінює ефективність впровадження результатів наукових досліджень;
    - володіти мовою і стилем дослідження, етикою ділового спілкування;
    - вміє вдало відображати наукові результати у формах звітів, рефератів, статей, тез доповідей.
    ціннісний:
    - здобувач усвідомлює цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого розвитку;
    - проявляє допитливість, пізнавальний інтерес, критично сприймає інформацію з різних джерел;
    - усвідомлює необхідність дотримання принципів академічної доброчесності та етики академічних взаємовідносин;  
    - усвідомлює значення подальшого професійного саморозвитку.
     На вивчення навчальної дисципліни відводиться 90 годин / 3 кредити ECTS.