Метою навчальної дисципліни «Основи наукових досліджень» є формування у здобувачів вищої освіти знань щодо теоретичних основ, методичних рекомендацій і практичних навичок організації наукових досліджень, необхідних для володіння практикою проведення наукових досліджень, прийняття оптимальних рішень щодо навчально-дослідної роботи в галузі педагогіки.
Основними
завданнями вивчення дисципліни «Основи наукових досліджень» є:
- надання
знань з основних напрямів, закономірностей, змісту і форм наукової діяльності;
- забезпечення
оволодіння методами планування та організації проведення наукового дослідження;
- вироблення
вміння застосовувати нові методи дослідження;
- формування
етичних норм та принципів академічної доброчесності;
-
вдосконалення практичних навичок й умінь виконання наукових досліджень.
Очікувані
результати навчання (компоненти компетентностей):
знаннєвий:
- здобувач
знає етапи становлення та розвитку науки, її функції;
- усвідомлює
основні поняття, засади та принципи наукового дослідження;
- знає
загальнонаукові та конкретно-наукові методи дослідження;
- розуміє
послідовність організації наукового дослідження;
- знає вимоги
літературного оформлення результатів дослідження;
- знає форми
апробації та відображення результатів наукових досліджень.
діяльнісний:
- здобувач
володіє навичками проведення аналізу вітчизняної та зарубіжної літератури з
проблеми дослідження;
- використовує
новітні наукові результати у своїх дослідженнях;
- обґрунтовує
результати своїх досліджень та визначає області їх впровадження;
- оцінює
ефективність впровадження результатів наукових досліджень;
- володіти
мовою і стилем дослідження, етикою ділового спілкування;
- вміє вдало
відображати наукові результати у формах звітів, рефератів, статей, тез
доповідей.
ціннісний:
- здобувач
усвідомлює цінності громадянського суспільства та необхідність його сталого
розвитку;
- проявляє
допитливість, пізнавальний інтерес, критично сприймає інформацію з різних
джерел;
- усвідомлює
необхідність дотримання принципів академічної доброчесності та етики
академічних взаємовідносин;
- усвідомлює
значення подальшого професійного саморозвитку.
На вивчення
навчальної дисципліни відводиться 90 годин / 3 кредити ECTS.
- Викладач: Пригодій Алла Володимирівна