Предметом вивчення навчальної дисципліни є зміст, форми, методи та особливості організації навчання з предмету «Технології 10-11 кл.», допрофільної підготовки та профільного технологічного навчання учнів старшої школи.

Метою навчальної дисципліни «Теорія і методика технологічної освіти та креслення» є формування і розвиток у майбутніх вчителів технологій системи ключових і предметних компетентностей з організації і здійснення технологічної освіти в старших класах.

Основними завданнями вивчення дисципліни «Теорія і методика технологічної освіти та креслення» є: ознайомлення з головними положеннями Концепції профільного навчання у старшій школі та концепції «Нова українська школа»; вивчення й аналіз змісту програм «Технології. 10-11 кл.», «Креслення. 11 кл.» та програм різних спеціалізацій допрофільної підготовки та технологічного профілю; формування у майбутніх учителів технологій знань та вмінь щодо оптимального вибору й педагогічно грамотного застосування форм, методів і засобів технологічної освіти в старшій школі, в тому числі активних; оволодіння уміннями складання й оформлення необхідної документації для вчителя технологій та технологічного профільного навчання.

Програмні результати навчання:

знаннєвий:

-    здобувач знає головні положення Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, «Концепції профільного навчання у старшій школі» та концепції «Нова українська школа»;

-    має уявлення про історію розвитку і сучасний стан профільного технологічного навчання в Україні та провідних країнах світу;

-    вільно орієнтується в змісті програм «Технології. 10-11 кл.», «Креслення. 11 кл.», курсів за вибором та програм профільного технологічного навчання за різними спеціалізаціями;

-    володіє комплексом знань щодо організації, планування й матеріального забезпечення уроків технологій в старшій школі;

-    розуміє особливості методики допрофільного і профільного технологічного навчання в старшій школі;

діяльнісний:

-   здобувач здійснює аналіз структури і змісту навчальних програм;

-   планує навчальний процес з технологічної освіти в старшій школі;

-   обирає оптимальні форми, методи і засоби навчання технологій, допрофільної підготовки і профільного технологічного навчання учнів старших класів;

-   проєктує навчальні заняття, розробляє розгорнуті плани-конспекти уроків з усім необхідним дидактичним забезпеченням, здійснює їх критичний самоаналіз;

-   застосовує інноваційні методи і прийоми навчання старшокласників;

-   проявляє творчий підхід до проєктування і проведення навчальних занять;

-   організовує проєктно-технологічну діяльність старшокласників, самостійно розробляє і виготовляє об'єкти проєктної діяльності учнів.

ціннісний:

-   здобувач усвідомлює місце і роль предмету «Технології» та технологічної допрофільної і профільної підготовки у здійсненні загальноосвітніх завдань Нової української школи та у вихованні й розвитку особистості учня старшої школи та його професійному самовизначенні;

-   критично сприймає інформацію з різних джерел стосовно профільного технологічного навчання старшокласників, проявляє допитливість, пізнавальний інтерес;

-   критично аналізує й висловлює власні судження та пропозиції щодо удосконалення змісту й структури навчальних програм, методики технологічної освіти;

-   проявляє відповідальність, самостійність, творчий підхід, схильність до педагогічного експериментування;

-   усвідомлює необхідність постійної професійної самоосвіти і самовдосконалення.