Предметом вивчення
навчальної дисципліни є зміст, форми, методи та
особливості організації навчання з предмету «Технології 10-11 кл.», допрофільної
підготовки та профільного технологічного навчання учнів старшої школи.
Метою навчальної дисципліни «Теорія і методика технологічної освіти та креслення» є формування і розвиток у майбутніх вчителів технологій системи ключових і предметних компетентностей з організації і здійснення технологічної освіти в старших класах.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Теорія і методика технологічної освіти та креслення» є: ознайомлення з головними положеннями Концепції профільного навчання у старшій школі та концепції «Нова українська школа»; вивчення й аналіз змісту програм «Технології. 10-11 кл.», «Креслення. 11 кл.» та програм різних спеціалізацій допрофільної підготовки та технологічного профілю; формування у майбутніх учителів технологій знань та вмінь щодо оптимального вибору й педагогічно грамотного застосування форм, методів і засобів технологічної освіти в старшій школі, в тому числі активних; оволодіння уміннями складання й оформлення необхідної документації для вчителя технологій та технологічного профільного навчання.
Програмні результати навчання:
знаннєвий:
- здобувач знає головні положення Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, «Концепції профільного навчання у старшій школі» та концепції «Нова українська школа»;
- має уявлення про історію розвитку і сучасний стан профільного технологічного навчання в Україні та провідних країнах світу;
- вільно орієнтується в змісті програм «Технології. 10-11 кл.», «Креслення. 11 кл.», курсів за вибором та програм профільного технологічного навчання за різними спеціалізаціями;
- володіє комплексом знань щодо організації, планування й матеріального забезпечення уроків технологій в старшій школі;
- розуміє особливості методики допрофільного і профільного технологічного навчання в старшій школі;
діяльнісний:
- здобувач здійснює аналіз структури і змісту навчальних програм;
- планує навчальний процес з технологічної освіти в старшій школі;
- обирає оптимальні форми, методи і засоби навчання технологій, допрофільної підготовки і профільного технологічного навчання учнів старших класів;
- проєктує навчальні заняття, розробляє розгорнуті плани-конспекти уроків з усім необхідним дидактичним забезпеченням, здійснює їх критичний самоаналіз;
- застосовує інноваційні методи і прийоми навчання старшокласників;
- проявляє творчий підхід до проєктування і проведення навчальних занять;
- організовує проєктно-технологічну діяльність старшокласників, самостійно розробляє і виготовляє об'єкти проєктної діяльності учнів.
ціннісний:
- здобувач усвідомлює місце і роль предмету «Технології» та технологічної допрофільної і профільної підготовки у здійсненні загальноосвітніх завдань Нової української школи та у вихованні й розвитку особистості учня старшої школи та його професійному самовизначенні;
- критично сприймає інформацію з різних джерел стосовно профільного технологічного навчання старшокласників, проявляє допитливість, пізнавальний інтерес;
- критично аналізує й висловлює власні судження та пропозиції щодо удосконалення змісту й структури навчальних програм, методики технологічної освіти;
- проявляє відповідальність, самостійність, творчий підхід, схильність до педагогічного експериментування;
- усвідомлює необхідність постійної професійної самоосвіти і самовдосконалення.
- Викладач: Джевага Григорій Васильович
- Викладач: Пискун Оксана Миколаївна