Метою навчальної дисципліни «Теорія технологічної освіти» є засвоєння студентами теоретичних основ технологічної освіти як етапу професійного становлення майбутнього педагога.

Основними завданнями вивчення дисципліни «Теорія технологічної освіти» є: вивчення нормативно-правової бази трудового навчання та креслення в школі; ознайомлення з еволюцією предмету «трудове навчання» в історії педагогіки; засвоєння дидактичних засад технологічної освіти учнів, психофізіологічних основ розвитку і виховання учнів у процесі технологічної підготовки; оволодіння основними компетентностями щодо організації навчальної діяльності учнів з трудового навчання та креслення відповідно до нових тенденцій реформування технологічної освіти.

Програмні результати навчання:

знаннєвий:

-    здобувач знає історію та сучасний стан технологічної підготовки учнів в Україні та в зарубіжних країнах; основні методологічні підходи до трудового навчання і виховання; системи трудового навчання;

-    вільно орієнтується в нормативній документації, що регулює зміст, вимоги до організації і кінцеві результати навчання учнів 5-9 класів з трудового навчання та креслення, та навчальних і методичних джерелах;

-    розуміє особливості інтелектуального, фізичного й емоційного розвитку учнів підліткового віку у процесі технологічної освіти, основи їх професійної орієнтації;

-    знає дидактичні принципи, сучасні форми, методи, засоби і прийоми технологічної освіти і трудового виховання учнів, інноваційні педагогічні технології, сутність і зміст проєктної технології навчання;

діяльнісний:

-    здобувач вміє визначати зміст та вимоги до організації навчання учнів 5-9 класів з трудового навчання та креслення за навчальними програмами та іншими нормативними документами;

-    добирає, аналізує та використовує навчально-методичні джерела і періодичні видання для забезпечення навчального процесу та професійної самоосвіти;

-    складає календарно-тематичні плани та конспекти уроків, здійснює їх самоаналіз;

-    проводить вступний, поточний і заключний інструктажі до різних видів навчально-трудової діяльності школярів, володіє методикою демонстрування трудових операцій;

-    добирає оптимальні форми, методи, засоби і прийоми для забезпечення процесу навчання, виховання і розвитку учнів;

-    розробляє засоби наочності, контролю та технологічну документацію до уроків.

ціннісний:

здобувач усвідомлює місце і роль технологічної освіти у здійсненні загальноосвітніх завдань Нової української школи та у розвитку особистості учня основної школи;

критично сприймає інформацію з різних джерел стосовно технологічної освіти учнів, проявляє допитливість, пізнавальний інтерес;

критично аналізує й висловлює власні судження та пропозиції щодо удосконалення змісту і методики технологічної освіти;

усвідомлює необхідність постійної професійної самоосвіти і самовдосконалення.