Метою навчальної дисципліни «Теорія технологічної освіти» є засвоєння студентами теоретичних основ технологічної освіти як етапу професійного становлення майбутнього педагога.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Теорія технологічної освіти» є: вивчення нормативно-правової бази трудового навчання та креслення в школі; ознайомлення з еволюцією предмету «трудове навчання» в історії педагогіки; засвоєння дидактичних засад технологічної освіти учнів, психофізіологічних основ розвитку і виховання учнів у процесі технологічної підготовки; оволодіння основними компетентностями щодо організації навчальної діяльності учнів з трудового навчання та креслення відповідно до нових тенденцій реформування технологічної освіти.
Програмні результати навчання:
знаннєвий:
- здобувач знає історію та сучасний стан технологічної підготовки учнів в Україні та в зарубіжних країнах; основні методологічні підходи до трудового навчання і виховання; системи трудового навчання;
- вільно орієнтується в нормативній документації, що регулює зміст, вимоги до організації і кінцеві результати навчання учнів 5-9 класів з трудового навчання та креслення, та навчальних і методичних джерелах;
- розуміє особливості інтелектуального, фізичного й емоційного розвитку учнів підліткового віку у процесі технологічної освіти, основи їх професійної орієнтації;
- знає дидактичні принципи, сучасні форми, методи, засоби і прийоми технологічної освіти і трудового виховання учнів, інноваційні педагогічні технології, сутність і зміст проєктної технології навчання;
діяльнісний:
- здобувач вміє визначати зміст та вимоги до організації навчання учнів 5-9 класів з трудового навчання та креслення за навчальними програмами та іншими нормативними документами;
- добирає, аналізує та використовує навчально-методичні джерела і періодичні видання для забезпечення навчального процесу та професійної самоосвіти;
- складає календарно-тематичні плани та конспекти уроків, здійснює їх самоаналіз;
- проводить вступний, поточний і заключний інструктажі до різних видів навчально-трудової діяльності школярів, володіє методикою демонстрування трудових операцій;
- добирає оптимальні форми, методи, засоби і прийоми для забезпечення процесу навчання, виховання і розвитку учнів;
- розробляє засоби наочності, контролю та технологічну документацію до уроків.
ціннісний:
- здобувач усвідомлює місце і роль технологічної освіти у здійсненні загальноосвітніх завдань Нової української школи та у розвитку особистості учня основної школи;
- критично сприймає інформацію з різних джерел стосовно технологічної освіти учнів, проявляє допитливість, пізнавальний інтерес;
- критично аналізує й висловлює власні судження та пропозиції щодо удосконалення змісту і методики технологічної освіти;
- усвідомлює необхідність постійної професійної самоосвіти і самовдосконалення.
- Викладач: Пискун Оксана Миколаївна