І. Основна мета засвоєння курсу.

Метою навчальної дисципліни «Теорія дизайну» є засвоєння майбутніми фахівцями з графічного дизайну теоретичних основ та методології дизайнерської діяльності як напряму практичної естетики, розвиток їх інтелектуального та творчого потенціалу у сфері дизайну, формування практичних умінь щодо розробки графічної продукції.

 ІІ. Місце навчальної дисципліни в програмі підготовки фахівців указаної спеціальності.

Дисципліна «Теорія дизайну» дозволяє студентам набути фахових компетенцій, необхідних для професійної підготовки з додаткової спеціалізації «Графічний дизайн». Дисципліна має інтегрований характер і пов’язана з такими дисциплінами, як образотворче і декоративно-прикладне мистецтво, спецмалювання, креслення, комп’ютерна графіка, Web-технології, основи художнього конструювання, художня обробка матеріалів.

 ІІІ. Завдання дисципліни.

Основними завданнями вивчення дисципліни «Теорія дизайну» є:

-       оволодіння понятійно-категоріальним апаратом мистецтвознавства у межах проблемного поля дизайну;

-       усвідомлення сутності, функцій і закономірностей дизайну, методів створення цілісного, гармонійного середовища життєдіяльності людини;

-       формування уявлень про історію дизайну, основні художні стилі, напрями, течії і школи, про сучасні тенденції та перспективи розвитку дизайну;

-       виховання візуальної культури, розвиток образного мислення, уяви, спостережливості і творчих здібностей у сфері дизайну;

-       формування навичок аналізу об’єктів дизайну, оволодіння вміннями впливати на естетичні емоції споживачів за допомогою продуктів дизайну;

-       формування практичних вмінь щодо розробки продуктів дизайну.

 ІV. Основні знання та вміння, яких набуває студент після опанування цієї дисципліни.

Основні знання і розуміння:

-      розуміння мети і функцій дизайну в сучасному світі, його впливу на свідомість, емоції і поведінку споживачів;

-      знання в загальних рисах історії становлення й еволюції дизайну (світового та вітчизняного досвіду);

-      знання основних художніх стилів, напрямів, течій, шкіл, персоналій зарубіжного й вітчизняного дизайну;

-      знання закономірностей й засобів дизайну, основ композиції й кольорознавства, основ типографіки, основ рекламної графіки, складових та правил проєктування фірмового стилю, засобів психологічного впливу на споживача за допомогою продуктів дизайну;

-      розуміння специфіки дизайнерського бачення і дизайнерської творчості;

-       усвідомлення необхідності виховання власної візуальної культури, естетичного смаку, розвитку образного мислення, уяви, спостережливості, творчих здібностей, постійної самоосвіти і вдосконалення практичних навичок.

Основні вміння :

-       уміння творчо застосовувати набуті знання на практиці для вирішення конкретних задач у сфері графічного дизайну;

-       володіння методами й засобами дизайну;

-       уміння проводити естетичний, композиційний та ергономічний аналіз об’єктів дизайну на основі знань з історії та теорії дизайну;

-       уміння проєктувати, розробляти та візуалізувати різноманітні продукти графічного дизайну із дотриманням відповідних вимог до них, проявляти творчий підхід і схильність до експериментування;

-       уміння критично сприймати інформацію з різних джерел, проявляти спостережливість, допитливість, пізнавальний інтерес, висловлювати самостійні естетичні судження та пропозиції щодо удосконалення продуктів дизайну і методики дизайнерської творчості.

 

V. Обсяги навчального навантаження та терміни викладання курсу.

Дисципліна викладається у І семестрі магістратури.

На вивчення дисципліни відводиться 90 годин (3 кредити ECTS), з яких: лекційних – 28 год., практичних – 28 год.; самостійної роботи студентів – 34 год.

 VІ. Основні інформаційні джерела до вивчення дисципліни

1.   Даниленко В.Я. Дизайн: підруч. Харків, 2003. 320 с.

2.   Геллер С., Кваст С. Графічні стилі: від вікторіанців до хіпстерів. Пер. з англ. Журавльова О., Пінчук Д. Київ, 2019. 296 с.

4.   Лаптон Е., Філліпс Д.К. Графічний дизайн. Нові основи. Пер. І.Михайлишена. Київ, 2020. 264 с.

 VІІ. Система оцінювання:

Поточний контроль: усне опитування, підготовка доповідей з презентацією за індивідуальним завданням, виконання і захист графічних робіт, тестовий контроль, оформлення і захист портфоліо.

Підсумковий контрользалік.