Метою навчальної дисципліни є:

–     формування у майбутніх фахівців систематизованих уявлень про теоретичні, нормативно-правові засади впровадження інклюзивної форми навчання, особливості 6 організації, проблеми і перспективи проектування інклюзивного освітнього середовища для дітей з порушеннями психофізичного розвитку;

–     формування загальнокультурних та професійних компетенцій майбутніх фахівців, необхідних для ефективної діяльності в якості виконавців програм інклюзивного навчання дітей з порушеннями психофізичного розвитку.

Основними завданнями вивчення дисципліни «Основи інклюзивної освіти» є:

–               систематизація знань студентів щодо основних положень інклюзивної освіти;

–               формування у студентів уявлень про побудову стратегій взаємодії з батьками вихованців та спеціалістами;

–               формування уявлень щодо професійно важливих властивостей особистості педагога

 

Процес вивчення дисципліни спрямований на формування наступних компетенцій:

соціально-особистісних:

– здатність вивчати об’єкти і процеси з точки зору соціоекономічних та культурно-історичних умов їх виникнення;

– здатність вибудовувати соціальну взаємодію на принципах толерантності, різноманітності;

– здатність до самовдосконалення та саморозвитку на основі рефлексії своєї діяльності;

 – здатність розуміти та сприймати етичні норми поведінки відносно осіб з порушеннями психофізичного розвитку;

– розуміння необхідності та дотримання норм здорового способу життя;

загальнонаукових:

– володіння базовими уявленнями про основи філософії освіти, психології, педагогіки, що сприяють розвитку загальної культури й соціалізації особистості дитини з порушеннями психофізичного розвитку;

– здатність брати участь у професійних дискусіях та інтерактивних  обговореннях, логічно аргументуючи власну точку зору;

– здатність використовувати інноваційні технології в практичній діяльності; інструментальних:

– володіння практичними способами пошуку наукової і професійної інформації з використанням сучасних комп’ютерних засобів, мережевих технологій, баз даних і знань;

– володіння дослідницькими навичками щодо вивчення актуальних проблем розвитку інклюзивної освіти в сучасному світі;

професійних:

 – володіння базовими уявлення про категорії осіб з порушеннями психофізичного розвитку, які є суб’єктами інклюзивного навчання, розуміння значення комплексного підходу у наданні корекційних освітніх послуг в інклюзивному середовищі;

– володіння сучасними уявлення про принципи організації, навчальнометодичне забезпечення та механізми практичної роботи з особами, які мають порушення психофізичного розвитку, в загальноосвітніх навчальних закладах з інклюзивною формою навчання;

 – володіння сучасними уявленнями про принципи державної політики у сфері інклюзивної освіти, шляхи вирішення актуальних проблем інклюзивної освіти;

 – володіння базовими уявленнями про основні закономірності, історичні та сучасні досягнення практичної роботи з особами, які мають порушення психофізичного розвитку; розуміння ролі особистості корекційного педагога у роботі з особами, які мають порушення психофізичного розвитку;

– володіння базовими знаннями щодо впровадження системного підходу в організації інклюзивного навчання учнів;

– володіння уявленнями про досвід інклюзивної освіти в Україні та інших державах світу;

– здатність до ділових комунікацій у професійній сфері, знання основ ділового спілкування, навички роботи в команді;

– володіння умінням вести ділову дискусію;

– здатність розуміти високу соціальну значущість професії, відповідально і якісно виконувати професійні завдання, дотримуючись принципів професійної етики;

– здатність брати участь у міждисциплінарній та міжвідомчій взаємодії спеціалістів у вирішенні професійних завдань у галузі психологопедагогічної діяльності з метою формування системи позитивних міжособистісних стосунків, психологічного клімату та організаційної культури в освітньому закладі;

– здатність організовувати міжособистісні контакти, спілкування дітей з порушеннями психофізичного розвитку та їх ровесників у процесі внутрішньої інтеграції, спільну діяльність дітей та дорослих, спільну та індивідуальну діяльність дітей відповідно до вікових норм їх розвитку;

– володіння сучасними технологіями проектування і організації наукового дослідження у своїй професійній діяльності на основі комплексного підходу до вирішення проблем професійної діяльності;

спеціалізовано-професійних:

– здатність використовувати професійно-профільовані знання під час взаємодії з органами виконавчої влади, місцевого самоврядування, закладами освіти, охорони здоров’я, соціального захисту;

– здатність володіти навичками роботи з комп'ютером на рівні користувача, використовувати інформаційні технології для рішення експериментальних і практичних завдань у галузі професійної діяльності.