Метою навчальної дисципліни є:
– формування у майбутніх фахівців систематизованих уявлень про теоретичні, нормативно-правові засади впровадження інклюзивної форми навчання, особливості 6 організації, проблеми і перспективи проектування інклюзивного освітнього середовища для дітей з порушеннями психофізичного розвитку;
– формування загальнокультурних та професійних компетенцій майбутніх фахівців, необхідних для ефективної діяльності в якості виконавців програм інклюзивного навчання дітей з порушеннями психофізичного розвитку.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Основи інклюзивної освіти» є:
– систематизація знань студентів щодо основних положень інклюзивної освіти;
– формування у студентів уявлень про побудову стратегій взаємодії з батьками вихованців та спеціалістами;
– формування уявлень щодо професійно важливих властивостей особистості педагога
Процес вивчення дисципліни спрямований на формування наступних компетенцій:
соціально-особистісних:
– здатність вивчати об’єкти і процеси з точки зору соціоекономічних та культурно-історичних умов їх виникнення;
– здатність вибудовувати соціальну взаємодію на принципах толерантності, різноманітності;
– здатність до самовдосконалення та саморозвитку на основі рефлексії своєї діяльності;
– здатність розуміти та сприймати етичні норми поведінки відносно осіб з порушеннями психофізичного розвитку;
– розуміння необхідності та дотримання норм здорового способу життя;
загальнонаукових:
– володіння базовими уявленнями про основи філософії освіти, психології, педагогіки, що сприяють розвитку загальної культури й соціалізації особистості дитини з порушеннями психофізичного розвитку;
– здатність брати участь у професійних дискусіях та інтерактивних обговореннях, логічно аргументуючи власну точку зору;
– здатність використовувати інноваційні технології в практичній діяльності; інструментальних:
– володіння практичними способами пошуку наукової і професійної інформації з використанням сучасних комп’ютерних засобів, мережевих технологій, баз даних і знань;
– володіння дослідницькими навичками щодо вивчення актуальних проблем розвитку інклюзивної освіти в сучасному світі;
професійних:
– володіння базовими уявлення про категорії осіб з порушеннями психофізичного розвитку, які є суб’єктами інклюзивного навчання, розуміння значення комплексного підходу у наданні корекційних освітніх послуг в інклюзивному середовищі;
– володіння сучасними уявлення про принципи організації, навчальнометодичне забезпечення та механізми практичної роботи з особами, які мають порушення психофізичного розвитку, в загальноосвітніх навчальних закладах з інклюзивною формою навчання;
– володіння сучасними уявленнями про принципи державної політики у сфері інклюзивної освіти, шляхи вирішення актуальних проблем інклюзивної освіти;
– володіння базовими уявленнями про основні закономірності, історичні та сучасні досягнення практичної роботи з особами, які мають порушення психофізичного розвитку; розуміння ролі особистості корекційного педагога у роботі з особами, які мають порушення психофізичного розвитку;
– володіння базовими знаннями щодо впровадження системного підходу в організації інклюзивного навчання учнів;
– володіння уявленнями про досвід інклюзивної освіти в Україні та інших державах світу;
– здатність до ділових комунікацій у професійній сфері, знання основ ділового спілкування, навички роботи в команді;
– володіння умінням вести ділову дискусію;
– здатність розуміти високу соціальну значущість професії, відповідально і якісно виконувати професійні завдання, дотримуючись принципів професійної етики;
– здатність брати участь у міждисциплінарній та міжвідомчій взаємодії спеціалістів у вирішенні професійних завдань у галузі психологопедагогічної діяльності з метою формування системи позитивних міжособистісних стосунків, психологічного клімату та організаційної культури в освітньому закладі;
– здатність організовувати міжособистісні контакти, спілкування дітей з порушеннями психофізичного розвитку та їх ровесників у процесі внутрішньої інтеграції, спільну діяльність дітей та дорослих, спільну та індивідуальну діяльність дітей відповідно до вікових норм їх розвитку;
– володіння сучасними технологіями проектування і організації наукового дослідження у своїй професійній діяльності на основі комплексного підходу до вирішення проблем професійної діяльності;
спеціалізовано-професійних:
– здатність використовувати професійно-профільовані знання під час взаємодії з органами виконавчої влади, місцевого самоврядування, закладами освіти, охорони здоров’я, соціального захисту;
– здатність володіти навичками роботи з комп'ютером на рівні користувача, використовувати інформаційні технології для рішення експериментальних і практичних завдань у галузі професійної діяльності.
- Викладач: Ярощук Катерина Ігорівна