Метою вивчення навчальної дисципліни “Теорія і методика професійної освіти” є забезпечення теоретичних основ і практичної підготовки майбутніх педагогів професійного навчання до науково обґрунтованого й творчого здійснення педагогічного процесу в професійно-технічних навчальних закладах.

Завданнями вивчення дисципліни “Теорія і методика професійної освіти” є:

– набуття студентами ґрунтовних знань з теорії і методики професійної освіти (система професійної освіти та Державний стандарт професійної освіти України, особливості організації роботи професійно-технічного навчального закладу, мета, завдання, принципи, зміст, методи, засоби й форми організації професійної освіти, основи методичної роботи у ЗПТО);

– формування у студентів професійних знань, умінь і навичок проектування та здійснення теоретичного й виробничого (практичного) навчання у ЗПТО;

– формування у майбутніх педагогів професійного навчання уміння комплексно й адекватно застосовувати професійно-технічні, педагогічні, психологічні й інші знання й уміння при вирішенні конкретних методичних завдань;

-         у студентів готовності до педагогічної діяльності, інтересу до педагогічної професії.

 

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен:

знати:

• предмет і значення курсу “Теорії і методики професійної освіти”

для підготовок педагога професійного навчання;

• зміст основних документів Державного стандарту професійної освіти;

• зміст професійної освіти й навчання в різних типах професійно-технічних навчальних закладів;

системи професійної освіти, джерела, умови й фактори, що його визначають;

• принципи розробки й аналізу навчального плану, навчальної програми предмета та іншої навчально–програмної документації для системи професійної освіти;

• методи, засоби й форми теоретичного й практичного навчання: поняття, сутність і характеристику;

• зміст дидактичної діяльності педагога професійного навчання; мету, завдання, зміст і технології дидактичного проектування процесу навчання й характеристику технологічної діяльності педагога;

• методи цільової орієнтації, стимулювання й мотивації навчання,

формування нових знань, умінь, навичок; прийоми оптимізації форм, методів і засобів у ході реалізації педагогічних проектів;

• питання вдосконалювання навчально–виховного процесу й основні напрямки підвищення ефективності навчання;

• зміст і організацію методичної роботи в навчальних закладах системи професійної освіти.

вміти:

- аналізувати існуючу нормативну й навчально–програмну документацію підготовки педагогів у ПТНЗ,

- обґрунтовувати внесення змін у цю документацію, а також її оновляти й при необхідності розробляти;

- відбирати необхідний дидактичний матеріал і конструювати предметний зміст навчання з загальнотехнічних, загальнопрофесійних і фахових дисциплін;

- здійснювати дидактичне проектування навчального процесу;

- розробляти власні методики викладання теоретичних предметів і виробничої практики учнів ЗПТО;

- здійснювати керівництво й управління навчально–пізнавальною діяльністю учнів;

- діагностувати й оцінювати рівень сформованості знань і вмінь учнів;

- проводити заняття з предмету з наступним аналізом результатів навчання учнів , діагностикою реалізації мети й завдань навчання й коригування навчального процесу;

- самостійно працювати з науковою, методичною й навчальною літературою, а також розвивати критичні здібності й творчість у процесі роботи з літературою;

- здійснювати самоаналіз власної діяльності, оцінювати її результати й проводити коригування.

 Міждисциплінарні зв’язки: Теорія і методика професійної освіти тісно пов’язана з іншими науками, об’єктом вивчення яких є людина. Найближче до теорії і методики професійної освіти стоять такі науки, як: філософія, психологія, соціологія, історія, логіка, етика, естетика. Теорія і методика професійної освіти допомагає зрозуміти систему, структуру професійної освіти, її зміст, основні принципи, закономірності. Для вивчення курсу «Теорія і методика професійної освіти» необхідні знання з таких предметів: «Введення до фаху», «Психологія», «Вікова та педагогічна психологія», «Професійна педагогіка».