Кафедра Загально технічних дисциплін та креслення

Курс призначений для студентів Технологічного факультету, що навчаються за спеціальностями: 014.10 Середня освіта (Трудове навчання та технології), 015.37 Професійна освіта (Харчові технології), 015.38 Професійна освіта (Транспорт)

Мета викладання дисциплінисформувати систему знань, умінь та навичок читання і виконання графічних зображень, складальних креслень, схем, будівельних та топографічних креслень, необхідних для використання  у подальшій практичній діяльності для забезпечення ефективного проведення навчально-виховного процесу.

В результаті вивчення курсу студент повинен знати:

1.                  Правила читання й виконання загальних будівельних креслень: план, розріз, фасад.

2.                  Використання масштабів будівельних креслень.

3.                  Читання креслення розміщення санітарно-технічного обладнання.

4.                  Читання креслення генеральних планів.

5.                  Використання САПР для виготовлення будівельних креслень та конструювання деталей.

Студент повинен уміти:

6.                  Виконувати умовні графічні позначення елементів різних типів схем відповідно до стандарту.

7.                  Виконувати і оформлювати кінематичні схеми.

8.                  Виконувати і читати гідравлічні та пневматичні схеми.

9.                  Виконувати і оформлювати електричні схеми.

10.               Читати та виконувати топографічні креслення.


Мета: підготовка майбутніх вчителів технологій до кваліфікованої методичної діяльності в спеціалізованих гімназіях, ліцеях, коледжах та ЗВО.

Завдання:

­        озброєння майбутніх вчителів технологій знаннями теоретичних основ методики викладання у вищій школі;

­        специфікою методів викладання у структурі процесу навчання у вищій школі;

­        методичними основами викладання фахових дисциплін у вищій школі;

­        формування практичних умінь та навичок викладати предметний матеріал: планувати структуру, зміст, процес організації лекції, лабораторного та практичного заняття; складати конспекти лекцій за планом; проводити практичні заняття; добирати оптимальні форми та методи педагогічної діяльності; застосовувати сучасні освітні технології.

 У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен

знати:

  • ­      специфіку діяльності, функції викладача ЗВО, коледжу, ліцею;
  • ­      основні компоненти педагогічної культури;
  • ­      організацію навчального процесу;
  • ­      форми і методи навчального процесу;
  • ­      класифікацію педагогічних технологій;
  • ­      організацію науково-дослідної роботи;
  • ­      структуру лекційних занять, лабораторних;
  • ­      критерії оцінювання ЗУН.

вміти:

  •   організовувати навчально-виховний процес;
  •   готуватися до теоретичних і практичних занять, складати для занять навчально-методичну та технічну документацію;
  •   організовувати та проводити позакласну роботу учнів, студентів;
  •  оцінювати учнів/студентів за «5» та «12» бальною системою.


Мета викладання дисципліни:

сформувати у студентів знання про основні способи проекціювання, уміння та навички читання і виконання графічних зображень різних геометричних елементів та об'ємних тіл.

Передумови для вивчення дисципліни знання з курсів алгебри, геометрії, фізики, інформатики

В результаті навчання

Студент повинен знати:

1.                  Правила  виконання ортогонального та аксонометричного проекціювання.

2.                  Правила зображення об’єктів (точка, пряма, площина) на епюрі.

3.                  Основні способи перетворення комплексного креслення.

4.                  Правила побудови розгорток, стандартних аксонометричних проекцій.

Студент повинен уміти:

1.      Вирішувати метричні та позиційні задачі на креслениках.

2.      Будувати лінії взаємного перетину поверхонь.

3.      Будувати стандартні аксонометричні проекції за ортогональним креслеником, будувати розгортки поверхонь.


 


Програма вивчення нормативної навчальної дисципліни призначена для підготовки бакалаврів напряму 014.10 Середня освіта. Трудове навчання та технології (автосправа); 015.20 Професійна освіта (Транспорт).

Мета та завдання навчальної дисципліни

«Основи розвитку автомобільного транспорту» є однією з фахових дисциплін, яку вивчають бакалаври професійної освіти, викладачі практичного навчання в галузі транспорту. Ця дисципліна використовує методи вищої математики, системного аналізу, математичного моделювання, теорії графів в для розв’язування конкретних задач.

Метою викладання дисципліни є засвоєння теоретичних знань та формування практичних навичок щодо теоретичного аналізу технічних конструкцій моделей і систем.

Завдання вивчення навчальної дисципліни:

дати необхідні знання та навчити студентів методам створення та дослідження техніко-економічної ефективності технічного об’єкту на основі системного аналізу.

Студент повинен знати:

o   структуру опису технічних об’єктів;

o   основні положення методики створення технічних конструкцій;

o   загальну структуру процесу створення машин;

o   етапи створення технічних конструкцій;

o   роль стандартизації та уніфікації у процесі створення машин;

o   методологію наукових досліджень технічних конструкцій;

o   етапи наукового дослідження технічних об’єктів;

o   сутність системного аналізу;

o   сутність моделювання у теоретичному дослідженні технічних конструкцій.

Студент повинен вміти

описувати технічний об’єкт;

виконувати ескізний, технічний проекти та робочу документацію;

проводити системний аналіз технічних об’єктів (структурний і параметричний синтез);

проводити теоретичне дослідження об’єктів;

використовувати еталонні моделі в системному синтезі технічних об’єктів;

користуватися методами і прийомами оцінки технічних і технологічних рішень;

проводити функціонально-вартісний аналіз технічних об’єктів.



Мета: засвоєння студентами основних положень щодо правил дорожнього руху та безпечного керування транспортним засобом.

 Завдання: формування базових уявлень щодо регулювання дорожнього руху, які відображають сучасні організаційні й технічні можливості запобігання аварійності і гарантування безпеки дорожнього руху.

 У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен

знати:

-           загальні положення та вимоги, викладені в "Правилах дорожнього руху" України,

-           прийоми безпечного водіння автомобілів,

-           технічні засоби та методи організації дорожнього руху,

-           вимоги до експлуатації транспортних засобів та відомості про технічний стан вузлів і механізмів автомобілів.

вміти:

-           розв'язувати проблемні ситуації, пов'язані з положеннями правил дорожнього руху,

-           орієнтуватися при вирішенні практичних задач,

-           застосовувати знання при керуванні транспортними засобами.

-            оцінювати обставини в випадках дорожньо-транспортних пригод і приймати рішення в сфері вирішення юридичних питань, стосовно порушень правил дорожнього руху.


Метою викладання навчальної дисципліни “Технічна механіка” є формування у студентів системи професійних знань та навичок з основ теоретичної механіки, опору матеріалів; розуміння принципів функціонування й розрахунку деталей вузлів і пристроїв машин та устаткування, а також для аналізу механічних явищ, що виникають при їх випробуваннях, експлуатації та ремонтних роботах. Спираючись на здобуті знання, майбутній фахівець зуміє самостійно оволодіти новими науковими та виробничими розрахунками, з якими йому доведеться зустрітися у ході свого навчання та трудової діяльності.

Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:

знати:

-         основні закони, принципи теоретичної механіки, теорії механізмів і машин, опору матеріалів, деталей машин;

-         способи складання рівнянь рівноваги фізичних об’єктів і механічних систем;

-         кінематичні залежності для визначення кінематичних параметрів механічних систем;

-         методи проведення статичних і динамічних розрахунків;

-         принципи утворення і проектування кінематичних схем механізмів;

-         умови міцності, жорсткості, стійкості;

-         основи проектування й розрахунку деталей машин та їх з’єднань.

вміти:

-         використовувати механізми, машини за принципами економії енергії, праці, матеріалів, часу;

-         використовувати закони механіки відповідно до ситуації виробничих вимог;

-         раціонально вибирати метод вирішення конкретних задач механіки;

-         використовувати отримані знання під час вивчення спеціальних дисциплін.


Мета та завдання навчальної дисципліни

Метою викладання навчальної дисципліни “Технічна механіка” є формування у студентів системи професійних знань та навичок з основ теоретичної механіки, опору матеріалів; розуміння принципів функціонування й розрахунку деталей вузлів і пристроїв машин та устаткування, а також для аналізу механічних явищ, що виникають при їх випробуваннях, експлуатації та ремонтних роботах. Спираючись на здобуті знання, майбутній фахівець зуміє самостійно оволодіти новими науковими та виробничими розрахунками, з якими йому доведеться зустрітися у ході свого навчання та трудової діяльності.

Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:

знати: 

основні закони, принципи теоретичної механіки, теорії механізмів і машин, опору матеріалів, деталей машин;

способи складання рівнянь рівноваги фізичних об’єктів і механічних систем;

кінематичні залежності для визначення кінематичних параметрів механічних систем;

методи проведення статичних і динамічних розрахунків;

принципи утворення і проектування кінематичних схем механізмів;

умови міцності, жорсткості, стійкості;

основи проектування й розрахунку деталей машин та їх з’єднань.

вміти: 

використовувати механізми, машини за принципами економії енергії, праці, матеріалів, часу;

використовувати закони механіки відповідно до ситуації виробничих вимог;

раціонально вибирати метод вирішення конкретних задач механіки.