«Заповідне паркознавство»
І. Мета навчальної дисципліни – це професійна підготовка майбутніх фахівців-екологів, які зможуть при
необхідності працювати на територіях природно-заповідного фонду, формувати
науковий світогляд та природоохоронне мислення про принципи і критерії
класифікацій заповідних парків, методи і засоби збереження біорізноманіття,
застосування ними знань для наукової діяльності, організації ведення екологічно
збалансованого господарювання, паркористування та його ефективного екологічного
контролю.
ІІ. Місце навчальної дисципліни в програмі підготовки фахівців указаної спеціальності
Дисципліна «Заповідне паркознавство» дозволяє набути здобувачам вищої освіти фахових компетенцій при опануванні циклу дисциплін професійної підготовки.
ІІІ. Завдання дисципліни:
- надання теоретичних і практичних знань і вироблення професійної потреби щодо необхідності науково обґрунтованого покращання екостану парків, створення географічно репрезентативної мережі штучних заповідних парків;
- формування усвідомлення необхідності переходу на екозбалансоване співвідношення паркових земель з іншими категоріями міських земель;
- закріплення стереотипу пріоритетності збереження біотичного та ландшафтного різноманіття штучних заповідних парків, уявлення організації системи їхнього екомоніторингу та екоконтролю, підвищення рівня екологічної та природоохоронної свідомості та культури фахівців-екологів;
- формування уміння визначати сутність наукової проблеми, застосовувати методологічні прийоми, висувати ідеї і шукати шляхи їх втілення.
IV. Основні знання та вміння, яких набуває здобувач вищої освіти після опанування цієї дисципліни:
- етапи історичного розвитку заповідного паркознавства;
- його сучасний стан як галузі;
- міжнародні та національні класифікації і мережі заповідних парків;
- механізм збереження біорізноманіття, методи збереження та екологічний контроль;
- основні аспекти паркової фітоценології;
- проєктну організацію заповідних парків та правові основи проєктування;
- визначні заповідні парки світу та України.
- застосувати знання в професійній та природоохоронній діяльності;
- визначати наукову цінність біорізноманіття заповідних парків;
- обґрунтовувати виділення і створення заповідних парків в структурі природно-заповідного фонду;
- володіти методами проєктування заповідних парків;
- встановлювати режими збереження заповідних екосистем;
- оцінювати вплив антропогенних факторів на заповідні екосистеми;
- організувати громадський контроль природно-заповідного фонду;
- діяти у складі служб державної охорони природно-заповідного фонду;
- проводити найпростіші наукові спостереження в заповідних паркових екосистемах;
- організовувати еколого-освітню, просвітню та рекреаційну діяльність.
- Викладач: Потоцька Світлана Олександрівна