Мета навчальної дисципліни “Філософія освіти”- сформувати у студентів систему знань, умінь і навичок філософсько-наукового аналізу процесів і явищ незалежно від того, в якій галузі вони будуть працювати – в сфері науки чи виробництва. Грунтовне пізнання проблем освіти, навчання студентів основним філософським методам аналізу. Знання методологічної та філософської теорії освіти допоможе молодим ученим легко включатися у професійну діяльність, втілювати наукові знання у практичну площину, сприятиме розвитку раціонального творчого мислення.
Основна мета курсу “Філософія освіти” – допомогти студентам оволодіти компетентностями: інтелектуальної комунікації, креативності, критичності і самокритичності, вправності мислення, розвинути у студентів-магістрантів, саму здатність науково-освітнього мислення, ввести їх у світ головних принципів і операцій філософського дискурсу, озброїти їх теоретичними знаннями про форми науково-освітнього мислення.
Завдання курсу: глибоке оволодіння студентами знаннями, які допомагають в процесі науково-освітнього дослідження, усувати все науково-неясне, суперечливе та бездоказове. Навчитися ефективно використовувати науково-освітні закони і операції на практиці, в процесі міркування, прийняття рішень, спілкування, суперечок, вирішення конфліктів.
Головним завданням курсу є :
— пізнання “Філософії освіти”, її предмету, функцій та методів;
— розкриття основного змісту філософських концепцій освіти;
— філософське обґрунтування освітніх методів;
— розуміння науково-освітньої методології;
— знання процесів формування і розвитку науково-освітніх концепцій;
— ознайомлення з філософськими основами мотивації і стимулювання розвитку педагогічних знань;
— усвідомлення сутності процесу глобалізації освіти.
- Викладач: Чорна Лариса Сергіївна