Предметом вивчення навчальної дисципліни
є історія світової та вітчизняної етичної думки від найдавніших часів до сьогодення , етичні
теорії та моральний досвід різних
культур.
Міждисциплінарні зв’язки: історія філософія, філософська антропологія онтологія,
гносеологія, соціальна філософія тощо.
1. Мета та завдання навчальної дисципліни
Головна мета
курсу: сформувати у студентів бакалаврів систему знань про історію етичних вчень
та їх культурну і регіональну специфіку, обєкт
та предмет етики, сутність моральних норм та принципів, засвоєння
основного категоріального апарату етики, сформувати стійку систему уявлень та
усвідомлень про моральну відповідальність та етичні правила поведінки в
суспільному середовищі. Дати загальні уявлення про еволюцію етичних ідей та їх
загальнолюдський характер. Основним специфічним засобом досягнення мети є логіко-історичний
принцип, який дозволяє здійснювати детальний аналіз етичних теорій.
Мета:
ознайомити студентів із: специфікою філософського світоглядного освоєння
людиною дійсності; історією виникнення і розвитку філософських та етичних ідей; із філософськими концепціями, основними етичними
теоріями та науковим поняттєвим апаратом; сформувати у студентів філософську
культуру мислення, шляхом прилучення їх до світоглядної та методологічної
культури.
Завдання: в результаті
вивчення даного курсу студент повинен знати:
основні
етичні поняття та категорії;
предмет та
об’єкт етики та основні підходи трактування предмета етики;
основні етичні
теоретичні положення світової та вітчизняної філософської думки;
інтерпретації тих чи інших моральних проявів у
відповідних філософських концепціях;
концептуальні
основи виникнення та дії нормативних моральних принципів, феноменів, моральних
цінностей різних сфер життєдіяльності людини;
Вміти:
вільно оперувати основними етичними поняттями
та категоріями;
критично
аналізувати світоглядні концепції;
аналізувати дію моральних феноменів в
контексті суспільного буття;
класифікувати
моральні норми та цінності в різних соціальних та культурних контекстах та
вміти передбачати їх подальший розвиток в умовах соціального прогресу ;
формувати
науково обґрунтований несуперечливий світогляд та укладати його в компактну
форму етичних концепції;
творчо аналізувати явища і процеси
навколишньої дійсності;
зіставляти
етичні ідеї з практикою суспільного
життя;
вміти використовувати здобуті знання та досвід
у своїй науковій, суспільно-політичній та громадській діяльності;
- Викладач: Столяр Марина Борисівна