Метою викладання навчальної дисципліни є забезпечення загальної теоретичної підготовки магістрантів з питань методології педагогічних досліджень, а також практичної підготовки стосовно оволодіння методами емпіричного і теоретичного дослідження педагогічних явищ. Вивчення навчальної дисципліни орієнтовано на:
• оволодіння знаннями про методологічні основи педагогічних досліджень, алгоритм організації педагогічних досліджень, теоретичні методи педагогічного дослідження;
• оволодіння знаннями про емпіричні методи педагогічного дослідження; сутність, вимоги до організації та проведення педагогічного експерименту.
     У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен знати:
• алгоритм організації педагогічних досліджень;
• теоретичні методи педагогічного дослідження;
• емпіричні методи педагогічного дослідження;
• методологічні характеристики педагогічного дослідження (об’єкт, предмет, мета, завдання, гіпотеза дослідження);
• сутність, вимоги до організації та проведення педагогічного експерименту;
• методи математичної статистики і засоби формалізації у психолого- педагогічному дослідженні.
     вміти:
• визначати об’єкт, предмет, мету та завдання дослідження;
• добирати теоретичні методи педагогічного дослідження відповідно до мети і завдань дослідження;
• планувати проведення педагогічного дослідження відповідно до охарактеризованих його етапів;
• формулювати гіпотезу дослідження як припущення про зв’язки між педагогічними впливами, змістом, організаційними формами і результатами навчання чи виховання та механізм цих зв’язків, що досліджуються;
• добирати емпіричні методи педагогічного дослідження відповідно до мети і завдань дослідження; планувати проведення педагогічного експерименту.
    Для студентів магістратури (І курс) спеціальностей 014 Середня освіта (Хімія), 014 Середня освіта (Біологія та здоров’я людини), 014 Середня освіта (Географія).