Мета викладання навчальної дисципліни «Метеорологія і кліматологія» – встановлення закономірностей будови та складу газової оболонки Землі, формування та динаміки атмосферних процесів їх регіонального розподілу, визначення особливостей взаємодії та взаємозв’язку атмосферних процесів та явищ з природними процесами, що формуються в інших геосферах, а також зміну атмосферних процесів внаслідок антропогенового впливу.
Завдання:
– забезпечення на належному рівні підготовку студентів до розуміння фізичних процесів в атмосфері Землі, фізичних основ теоретичних та прикладних досліджень з природи формування і розвитку кліматичних процесів;
– вивчення будови і загальних особливостей атмосфери Землі, основних фізичних процесів, що в ній відбуваються, фізичного і математичного моделювання атмосферних процесів, зв'язків між характером атмосферних явищ та процесів, що відбуваються на поверхні Землі;
– вивчення фізичних процесів і географічних чинників, які формують клімат Землі, а також фізичної суті процесів, що впливають на клімат у конкретних природних умовах з урахуванням антропогенних чинників;
– вивчення причин формування парникового ефекту та виникнення озонової діри;
– вивчення методів дослідження атмосфери, моніторингу, картографування і прогнозу атмосферних процесів і кліматичних змін,
– вивчення причин формування погодних умов, прогнозування погоди;
– наліз природи небезпечних гідрометеорологічних явищ, що загрожують стану довкіллю.
Після успішного закінчення курсу студенти мають:
знати:
– основні закони та закономірності, що описують фізичні процеси а атмосфері;
– найбільш важливі закономірності розподілу метеорологічних величин в атмосфері;
– основні розрахункові методи визначення фізичних параметрів атмосфери;
– вплив на стан атмосфери забруднюючих речовин стаціонарних та мобільних джерел забруднення;
– засади організації гідрометеорологічних спостережень і функціонування мереж моніторингу;
– особливості дії чинників та передумови забруднення поверхневих вод і атмосфери;
– природу небезпечних гідрометеорологічних явищ, що загрожують стану довкілля.
вміти:
– користуватися метеорологічними даними, що отримуються на стандартній мережі метеорологічних спостережень та при спеціальних моніторингових дослідженнях;
– користуватись спеціальними картами та розрахунковими прогнозними графіками-діаграмами;
– користуватися спеціальною науково-технічною літературою, спеціальними метеорологічними таблицями та кліматичними довідниками;
– організовувати та проводити локальні гідрологічні та метеорологічні спостереження, здійснювати відбір проб води та повітря для аналізів на вміст інгредієнтів;
– володіти методами статистичної обробки та графічного аналізу гідрометеорологічної інформації;
– аналізувати дані державної системи гідрометеорологічних спостережень з метою оцінки оптимального для безпеки життєдіяльності стану довкілля: в населених пунктах;
– аналізувати вірогідність загроз забруднення: повітря (вміст забруднюючих речовин, радіонуклідів, транскордонне перенесення забруднюючих речовин); снігового покриву; річкових, озерних вод (гідрохімічні та гідробіологічні показники).
- Викладач: Слюта Аліна Миколаївна