Метою викладання навчальної дисципліни є оволодіння студентами компетенцій і компетентностей про загальні закономірності педагогічних  процесів, основні наукові принципи організації навчально-виховного процесу, їх реалізацію в шкільній практиці, підготовка майбутніх вчителів до практичної роботи в школі.

      Основними завданнями вивчення дисципліни “Педагогіка» є:

- створення в студентів цілісної системи педагогічних знань і умінь, теоретико-практична підготовка до роботи в школі;

- вдосконалення змісту освіти на основі дослідження новітніх закономірностей процесу навчання, виховання та розвитку особистості;

- підготовка підручників відповідно до вдосконалення змісту освіти;

- вироблення шляхів демократизації та гуманізації життя й діяльності школи.

Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:

знати

- сутність і закономірності розвитку особистості, анатомо-фізіологічні, психологічні та вікові особливості учнів;

- діагностику та методи визначення рівнів вихованості дітей;

- методи аналізу ефективності педагогічного управління процесом формування особистості школяра;

- теорію та методику національного виховання й навчання, специфіку роботи класного керівника;

- принципи, форми і методи організації навчально-виховної роботи з дітьми різних вікових груп;

- принципи та методику роботи з дитячими об’єднаннями, учнівськими колективами та керівництво ними;

- методику позакласної роботи з учнями зі свого предмету.

вміти :

- визначати конкретні завдання навчально-виховного впливу, виходячи із загальної мети національного виховання, рівня вихованості дитячого колективу і умов навколишнього середовища;

- володіти методами і формами організації навчально-виховного процесу, педагогічної діагностики та педагогічного прогнозування;

- визначити мету навчання і виховання у відповідності з рівнем вихованості учнів, будувати навчально-виховний процес на основі глибокого і систематичного вивчення учнів, їх інтересів, запитів;

- регулювати і корегувати міжособистісні стосунки в учнівському колективі, проводити в ньому профілактику розмежування, конфронтації;

- зробити учнівське самоврядування ефективним виховним засобом;

- об’єднувати зусилля вчителів і вихователів, що працюють у класі;

- налагодити стосунки з батьками учнів, домогьтся єдності виховних впливів школи, позашкільних установ,  сім’ї.   

- сприяти самовихованню, самоосвіті та розвитку учнів;

- використовувати в навчально-виховній роботі духовні надбання рідного народу, традиції української етнопедагогіки;

- аналізувати, узагальнювати й використовувати передовий педагогічний досвід і  досягнення психолого-педагогічної науки, систематично підвищувати свою педагогічну кваліфікацію.