Метою викладання навчальної дисципліни є оволодіння студентами компетенцій і компетентностей про загальні закономірності педагогічних процесів, основні наукові принципи організації навчально-виховного процесу, їх реалізацію в шкільній практиці, підготовка майбутніх вчителів до практичної роботи в школі.
Основними завданнями вивчення дисципліни “Педагогіка» є:
- створення в студентів цілісної системи педагогічних знань і умінь, теоретико-практична підготовка до роботи в школі;
- вдосконалення змісту освіти на основі дослідження новітніх закономірностей процесу навчання, виховання та розвитку особистості;
- підготовка підручників відповідно до вдосконалення змісту освіти;
- вироблення шляхів демократизації та гуманізації життя й діяльності школи.
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:
знати
- сутність і закономірності розвитку особистості, анатомо-фізіологічні, психологічні та вікові особливості учнів;
- діагностику та методи визначення рівнів вихованості дітей;
- методи аналізу ефективності педагогічного управління процесом формування особистості школяра;
- теорію та методику національного виховання й навчання, специфіку роботи класного керівника;
- принципи, форми і методи організації навчально-виховної роботи з дітьми різних вікових груп;
- принципи та методику роботи з дитячими об’єднаннями, учнівськими колективами та керівництво ними;
- методику позакласної роботи з учнями зі свого предмету.
вміти :
- визначати конкретні завдання навчально-виховного впливу, виходячи із загальної мети національного виховання, рівня вихованості дитячого колективу і умов навколишнього середовища;
- володіти методами і формами організації навчально-виховного процесу, педагогічної діагностики та педагогічного прогнозування;
- визначити мету навчання і виховання у відповідності з рівнем вихованості учнів, будувати навчально-виховний процес на основі глибокого і систематичного вивчення учнів, їх інтересів, запитів;
- регулювати і корегувати міжособистісні стосунки в учнівському колективі, проводити в ньому профілактику розмежування, конфронтації;
- зробити учнівське самоврядування ефективним виховним засобом;
- об’єднувати зусилля вчителів і вихователів, що працюють у класі;
- налагодити стосунки з батьками учнів, домогьтся єдності виховних впливів школи, позашкільних установ, сім’ї.
- сприяти самовихованню, самоосвіті та розвитку учнів;
- використовувати в навчально-виховній роботі духовні надбання рідного народу, традиції української етнопедагогіки;
- аналізувати, узагальнювати й використовувати передовий педагогічний досвід і досягнення психолого-педагогічної науки, систематично підвищувати свою педагогічну кваліфікацію.
- Викладач: Рябченко Світлана Володимирівна