Предметом вивчення навчальної дисципліни є створення в студентів цілісної системи педагогічних знань і умінь, теоретична та практична підготовка до роботи в школі з дітьми з особливими освітніми потребами; вдосконалення змісту освіти на основі дослідження новітніх закономірностей процесу навчання, виховання та розвитку особистості з особливими освітніми потребами; вироблення шляхів демократизації та гуманізації життя й діяльності в умовах інклюзивного освітнього середовища.
Міждисциплінарні зв'язки: програма навчальної дисципліни «Інклюзивна освіта» створена на основі синтезу таких дисциплін як психологія, філософія, вікова фізіологія, соціологія.
Метою
викладання навчальної дисципліни «Інклюзивна освіта» є: оволодіння студентами компетенцій і
компетентностей про загальні закономірності роботи з дітьми з особливими
освітніми потребами в умовах
загальноосвітньої школи; засвоєння теоретико-методологічних, нормативно-правових
та організаційно-методичних засад інклюзивної освіти; формування професійної компетентності
фахівців загальноосвітніх навчальних закладів та спеціальних навчальних закладів для
успішного впровадження
інклюзивної моделі навчання учнів з особливими
освітніми потребами.
Опанування студентами основами
педагогічних знань та успішним
застосуванням їх на практиці. Основними
завданнями вивчення дисципліни «Інклюзивна освіта» є: Згідно з вимогами освітньо-професійної
програми студенти повинні: знати -
основні положення інклюзивної освіти; -
особливості спілкування з різними категоріями дітей з
порушенням психо-фізичного розвитку; -
побудову стратегій взаємодії з батьками учнів та
спеціалістами; -
принципи командної роботи; -
професійно важливі властивості особистості педагога; -
зміст та завдання корекційно-розвивальної роботи; -
основи диференційованого викладання. вміти : - ефективно взаємодіяти
з іншими педагогами,
спеціалістами, батьками учнів з особливими освітніми потребами; - створювати індивідуальні
навчальні програми для
дітей з особливостями психофізичного розвитку
на основі діагностики їхніх потреб; - здійснювати необхідні
адаптації, модифікації й
методики викладання; - реалізовувати підходи
диференційованого викладання у класі; - використовувати ефективні
стратегії спілкування у
взаємодії з учасниками
навчально-виховного процесу; - вдосконалювати методики інклюзивного
навчання; - фахово опрацьовувати інформацію
інклюзивного освітнього змісту.
- Викладач: Полетай Олена Михайлівна