Предметом вивчення  навчальної дисципліни є створення в студентів цілісної системи педагогічних знань і умінь, теоретична та практична підготовка до роботи в школі з дітьми з особливими освітніми потребами; вдосконалення змісту освіти на основі дослідження новітніх закономірностей процесу навчання, виховання та розвитку особистості з особливими освітніми потребами; вироблення шляхів демократизації та гуманізації життя й діяльності в умовах інклюзивного освітнього середовища.

Міждисциплінарні зв'язки:  програма навчальної дисципліни «Інклюзивна освіта» створена на основі синтезу таких дисциплін як психологія, філософія, вікова фізіологія, соціологія.

Метою викладання навчальної дисципліни «Інклюзивна освіта» є: оволодіння студентами компетенцій і компетентностей про загальні закономірності роботи з дітьми з особливими освітніми  потребами в умовах загальноосвітньої  школи; засвоєння  теоретико-методологічних, нормативно-правових та організаційно-методичних засад інклюзивної освіти;  формування професійної компетентності фахівців загальноосвітніх навчальних закладів

та спеціальних навчальних закладів  для  успішного  впровадження інклюзивної моделі навчання учнів з особливими  освітніми  потребами. Опанування  студентами основами педагогічних  знань та успішним застосуванням їх на практиці.

      Основними завданнями вивчення дисципліни «Інклюзивна освіта» є:

  • ознайомлення  студентів  з  особливостями  інклюзивної  освіти  як особливої царини освіти;
  • опанування провідними завданнями і способами інтеграції дітей з особливими  освітніми  потребами  у  навчально-виховний  процес загальноосвітньої  школи;
  • конкретизація форм і методів співпраці педагога з батьками дітей з особливими освітніми потребами. 

Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:

знати

-         основні положення інклюзивної освіти;

-         особливості спілкування з різними категоріями дітей з порушенням психо-фізичного розвитку;

-         побудову стратегій взаємодії з батьками учнів та спеціалістами;

-         принципи командної роботи;

-         професійно важливі властивості особистості педагога;

-         зміст та завдання корекційно-розвивальної роботи;

-         основи диференційованого викладання.

вміти :

-     ефективно  взаємодіяти  з  іншими  педагогами,  спеціалістами, батьками учнів з особливими освітніми потребами;

-     створювати  індивідуальні  навчальні  програми  для  дітей  з особливостями  психофізичного  розвитку  на  основі  діагностики їхніх потреб;

-     здійснювати  необхідні  адаптації,  модифікації  й  методики викладання;

-     реалізовувати підходи диференційованого викладання у класі;

-     використовувати  ефективні  стратегії  спілкування  у  взаємодії  з учасниками навчально-виховного процесу;

-     вдосконалювати методики інклюзивного навчання;

-     фахово опрацьовувати інформацію інклюзивного освітнього змісту.