Ботаніка є дисципліною, яка закладає наукові основи для засвоєння інших дисциплін курсу підготовки фахівців екологів, зокрема, фізіології рослин, агроекології, екології, біології, географії, озеленення міських систем.
Мета навчальної дисципліни «Ботаніка» – засвоєння знань про рослини і рослинний світ, їх особливості як живих організмів, різноманітність, значення в живій природі й діяльності людини; професійна підготовка майбутніх спеціалістів з морфологічної й анатомічної будови та систематики рослин – об'єктів їх майбутньої господарської діяльності. У процесі вивчення ботаніки студенти одержують знання про молекулярний, клітинний, організмовий, популяційно-видовий, екосистемний і біосферний рівні організації біологічних систем і місце в них рослин.
Основним завданням курсу є:
- засвоєння засад систематики рослинного світу;
- вивчення біології, екології та взаємозв'язку рослинних організмів з лісовим середовищем;
- оцінка впливу умов середовища на життєдіяльність рослин;
- пояснення вивчених явищ, і з'ясування їх біологічної та прикладної суті;
- визначення шляхів керування популяціями рослинних організмів у оптимальному для природи і людини напрямку.
У результаті засвоєння матеріалу передбаченого програмою, спеціаліст-еколог повинен знати:
- шляхи й основні етапи еволюції рослинного світу;
- особливості морфологічної й анатомічної будови рослин на рівні клітин, тканин, органів, організмів;
- основні закономірності розвитку та особливості морфологічної й анатомічної будови окремих органів у зв'язку з їх функціями;
- розвиток, зміну і будову органів у процесі філогенезу й онтогенезу та під дією умов довкілля; типи розмноження рослин, їх суть і значення; життєві цикли рослин із чергуванням поколінь і зміною ядерних фаз та способи відтворення й розмноження;
- відмінні риси основних родин і представників рослинного вкриття різних екосистем природних зон; основних представників флори України;
- методику геоботанічного опису й аналізу трав'яного вкриття екосистем; систему рослинного світу та одиниці класифікації рослин;
- еволюційне і господарське значення відділів нижчих і вищих рослин.
вміти:
- розрізняти життєві форми рослин як екологічні адаптивні структури;
- самостійно готувати мікропрепарати і працювати з мікроскопом;
- за морфологічними й анатомічними ознаками, користуючись визначниками рослин, визначити родину, рід і вид рослини;
- розрізняти відмінні риси основних родин і представників рослинного вкриття різних екосистем;
- користуватися методикою геоботанічного опису і аналізу трав'яного вкриття екосистем.
- Викладач: Потоцька Світлана Олександрівна