Предметом вивчення  навчальної дисципліни є походження, закономірності функціонування, розвитку та еволюційних змін живої природи

 Міждисциплінарні зв’язки: ботаніка, зоологія, екологія, генетика, фізіологія рослин, фізіологія людини і тварин

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:

1. Історичні та методичні аспекти еволюційної біології.

2. Мікроеволюція. Макроеволюція. Еволюція таксонів, систем органів.

3. Життя у часі.

1. Мета та завдання навчальної дисципліни

1.1. Метою викладання навчальної дисципліни “Еволюційна біологія ” є дати студентові уявлення про рушійні сили та біологічні закономірності еволюційного процесу, а також ознайомити його з сучасними даними про історію розвитку життя на Землі.

1.2. Основними завданнями вивчення дисципліни “Еволюційна біологія ” є

формування професійних компетенцій студентів – майбутніх вчителів біології, а саме, діяти автономно, вміти працювати з різними видами інформації, мати екологічну свідомість.

усвідомлення основних положень і понять еволюційного процесу; розвинення основ еволюційного мислення; узагальнення знань комплексу біологічних дисциплін з точки зору еволюційного вчення; формування світогляду.

формування вміння застосовувати набуті знання з основних біологічних дисциплін для з’ясування закономірностей еволюційного процесу, систематизувати і узагальнювати знання основних біологічних понять.

 

1.3. Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:

знати:

-         методи аналізу та моделювання еволюційних процесів біологічних систем,

-         основні теорії еволюції та основні поняття і терміни, що в них використовуються,

-         закономірності еволюції біологічних систем різного рівня

 

вміти:

-         вміти аргументувати сучасний еволюційний підхід до вивчення біологічних процесів,

-         систематизувати та класифікувати знання про еволюцію органічного світу,

-         орієнтуватися в сучасних методах дослідження еволюційного процесу,

-         вільно, грамотно викладати теоретичний матеріал,

-         вести дискусії,

використовувати теоретичні знання про еволюцію органічного світу при вивченні спеціальних дисциплін, вирішувати конкретні науково-практичні, педагогічні та інші завдання тощо.