Метою комплексного кваліфікаційного іспиту є перевірка рівня засвоєння теоретичних знань, практичних умінь і навичок, які повинні набути студенти в результаті вивчення дисциплін психолого-педагогічного циклу та фахових методик, також виявлення рівнів сформованості професійної компетентності вчителів біології, основ здоров'я людини, хімії кваліфікаційного рівня “бакалавр”.

Екзаменаційні білети розроблено з урахуванням перевірки теоретичних та практичних знань  з педагогіки та психології, та фахових методик, на основі міжпредметного підходу, що є визначальними у формуванні професійної компетентності вчителя біології, основ здоров'я людини та хімії кваліфікаційного рівня «бакалавр». Тестові завдання спрямовані на виявлення готовності випускника виконувати професійні завдання, на соснові здобутих знань, щодо конструювання та організації змісту біологічної і хімічної освіти та організації виховної роботи в середній школі на основі діяльнісного підходу.

Комплексний кваліфікаційний екзамен проводиться в письмовій  формі і передбачає виконання тестових завдань білету. Білет  до кваліфікаційного екзамену являє собою тестові завдання з чотирьох блоків.  Перший блок присвячений проблемам психології, другий – педагогіки, третій – методиці навчання біології; четвертий – методиці навчання хімії.  Кожен блок містить по 25 тестових завдань. Завдання  вимагають однієї правильної відповіді з п’яти запропонованих. До екзамену складено один варіанта завдань. Всі завдання мають професійне спрямування, їх вирішення вимагає інтегрованого застосування знань умінь, навичок і способів діяльності.

Основні знання та вміння, які має продемонструвати випускники освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр»:

 Повинні знати:

•         психолого-педагогічні аспекти навчання і виховання учнів середньої школи;

•         сучасні теоретичні а практичні основи методики навчання біології, здоров'я людини та хімії;

•         нормативні документи, що стосуються базової середньої освіти, програм з біології, основ здоров'я хімії навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів;

•         теоретичні основи педагогіки, психології, методики навчання біології та хімії: систему методів навчання і контролю;

•         систему реалізації освітньої, розвиваючої та виховної функції навчання;

•         систему засобів навчання, і їх дидактичні можливості, організаційні форми навчання біології, основ здоров'я, хімії;

•         сутність та  зміст сучасних технологій навчання біології, основ здоров'я, хімії;

•         критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з біології, основ здоров'я, хімії;

•         сутність та зміст сучасних технологій навчання біології, основ здоров'я та хімії у старшій школі, в тому числі дистанційної освіти;

•         методичні підходи формування в учнів експериментальних умінь і навичок з біології, основ здоров'я, хімії;

•         знає відповідні законодавчі документи, на яких побудована безперервна система формування здорового способу життя; сучасну наукову концепцію здоров'я.

 Повинен вміти:

•         обирати раціональні методи нормалізації умов праці в загальноосвітньому навчальному закладі;

•         здійснювати добір методів і засобів навчання на основі психолого-педагогічної  характеристики класу та окремого учня.

•         досліджувати психологічні особливості засвоєння учнем навчальної інформації з метою діагностики, прогнозу ефективності та корекції навчально-виховного процесу.

•         проектувати навчально-виховний процес з хімії, складати тематичні плани та структурні плани уроків;.

•         здійснювати індивідуальний та диференційований підхід до учнів з різним рівнем розвитку розумових дій та мисленнєвих операцій;

•         здійснювати проблемне навчання на основі усвідомлення його дидактичних засад, поєднувати його з іншими типами навчання;

•         організовувати проектну діяльність учнів, що створює умови для розвитку пізнавальної самостійності.

•         Ґрунтуючись на по елементному аналізі знань та умінь школярів, уміє виявляти при проведенні контрольних робіт помилки учнів,здійснювати корекцію тематичних планів, уроків та усувати типові помилки школярів з хімії та біології, здоров'я людини;

•         використовувати сучасні технічні засоби та обладнання навчальних кабінетів, класів, спеціалізованих приміщень, спортивних та ігрових залів, рекреаційних приміщень тощо у навчально-виховному процесі тощо;

•         застосовувати методичний апарат в організації інтегрованого навчання з біології, основ здоров'я та хімії в старшій школі;

   Критерії оцінювання відповідей:

Відповідно до кредитно-модульної системи оцінювання знань студентів загальна оцінка за екзамен складає 100 балів: 25 балів – психологія, 25 балів – педагогіка, 25 балів – МНБ, 25 балів – МНХ.


   Для студентів бакалавріату спеціальностей 014 Середня освіта (Біологія),
014 Середня освіта (Біологія та
здоров’я людини), 014 Середня освіта (Хімія)