Мета викладання навчальної дисципліни “Фізіологія вищої нервової діяльності” полягає в сприянні розуміння закономірностей роботи головного мозку, що дозволяє пізнати природу і внутрішні механізми навчання, пам’яті, емоцій, мислення, свідомості, нейрофізіологічних механізмів психіки і поведінки, що базуються на принципі рефлекторного відображення зовнішнього середовища. розвитку теоретичного мислення майбутніх педагогів, формуванню їх наукового світогляду. 

Основними завданнями вивчення дисципліни є з’ясування особливостей будови і функцій кори півкуль великого мозку, принципів розвитку кори, формування і спеціалізації різних відділів кори, особливостей прояву вроджених та набутих форм поведінки, нейрофізіологічних механізмів утворення умовних рефлексів. Встановлення головних принципів рефлекторної теорії вищої нервової діяльності, теорії функціональних систем П.К. Анохіна. Засвоєння механізмів членороздільної мови, біологічне значення пам’яті, молекулярно-генетичних механізмів пам’яті, ознайомлення з особливостями формування вищої нервової діяльності в процесі онтогенезу.