Розв’язування задач як один з прийомів навчання, сприяє більш глибокому і повному засвоєнню навчального матеріалу, формуванню вмінь застосовувати набуті знання на практиці. З точки зору змісту навчання задача є носієм дій з позиції методів навчання – одна із форм їх прояву, а в аспекті використання засобів навчання вона виступає засобом цілеспрямованого формування знань, вмінь, навичок в діяльнісному плані – це один із способів організації та управління навчально – пізнавальною діяльністю учнів. Вміння розв’язувати задачі – один із об’єктивних критеріїв оцінки глибини засвоєння матеріалу.

Курс має за мету використовувати розв’язування задач як засіб інтеграції природничих знань, який сприяє всебічному розвитку творчого потенціалу особистості сучасного учня, умінню здобувати самоосвіту і орієнтуватися у стрімкому потоці наукової та технічної інформації. Окрім цього систематичне використання задач забезпечує активізацію пізнавального інтересу в учнів, узагальнює та систематизує біологічні знання учнів, створює умови для виявлення інтересів і схильностей та активізує самостійне придбання знань шляхом включення в різні форми пошуку інформації, тобто формує потребу до навчання й саморозвитку.