Навчальна дисципліна «Теоретичні проблеми сучасної географії» є обов’язковою та є складовою циклу професійної підготовки фахівців.  Здатність застосовувати базові знання фундаментальних наук при вивченні топографії.

Мета: ознайомлення магістрантів з основними проблемами сучасної географії як науки в Україні та світі.

Компетентності, якими повинен оволодіти студент під час вивчення дисципліни «Теоретичні проблеми сучасної географії» є:

загальні компетенції:

ü знання й розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності;

ü здатність абстрактного мислення, аналізу та синтезу на основі логічних аргументів та достовірних фактів; знання та розуміння предметної області даної професії;

ü здатність постійно підвищувати свою професійну кваліфікацію, світоглядну і громадянську, державницьку позицію шляхом самоосвіти і самовдосконалення з використанням інформаційних та комунікаційних сучасних технологій;

ü здатність представляти складну комплексну інформацію у стислій формі усно і письмово, використовуючи інформаційно-комунікаційні технології та відповідні наукові категорії з філософії та природничих наук;

ü здатність до адаптації та дії в новій ситуації.

 

фахові компетенції:

ü здатність використовувати знання сучасних теоретичних основ географії, методики навчання географії в закладах освіти;

ü здатність розуміти сутність географічних та біологічних процесів, провідні ідеї цих наук задля конструювання предметного змісту в шкільних курсах географії та біології відповідно до навчальних програм;

ü здатність використовувати знання про особливості взаємодії суспільства і природи та напрямки його оптимізації на засадах концепції сталого розвитку;

ü здатність орієнтуватися у світовому й національному географічному освітньо-науковому просторі в контексті необхідності постійного розширення і актуалізації географічних знань для підвищення професійно-педагогічної майстерності;

ü здатність усвідомити сутність наукової проблеми, визначити проблеми географії науки та освіти в Україні і світі, розкривати їхню сутність;

ü визначати самостійно шляхи вирішень проблем сучасної географії;

ü користуватися різноманітними джерелами інформації з географії науки і освіти, аналізувати їх, формулювати висновки, здійснювати територіальний аналіз розвитку науки і освіти окремих країн та України, графічно відображати статистичну інформацію, створювати картосхеми;

ü здатність належно використовувати географічну термінологію, ефективно і вільно передавати географічні ідеї, принципи та концепції сучасної географії;

 

Програмними результатами навчання студента є:

ü   усвідомлення проблеми місця й ролі науки і освіти в системі досліджень проблем сучасної географії;

ü   здатність розуміти науково-теоретичні й методичні проблеми основи суспільно-географічних досліджень сучасних науково-освітніх систем;

ü   здатність усвідомлення проблеми формування змісту географічної освіти, принципів, форм та методів навчання у закладах освіти України та країн світу;

ü   здатність розмежовувати головні теоретико-методологічні проблеми сучасної географії;

ü   здатність до аналізу та передбачення напрямку динаміки певних суспільних та культурних  явищ в сучасної географії;

ü   знає теоретичні проблеми сучасної географії;

 

ü   розуміє особливості аналізу, добору інформації про наслідки і детермінанти антропогенних чинників навколишнього середовища для впровадження концепції сталого розвитку людства в освітній процес;

ü   аналізувати та інтерпретувати результати дослідження проблем сучасної географії;

ü   розуміти значення освітнього і наукового потенціалу населення України і країн світу до теоретичних проблем сучасної географії.